Wednesday, February 2, 2011

"LAGU YANG MEMBAWA MAKNA" :'(


Terima kasih kepada Jason Mraz kerana sponsor lagu kat blog aku , HAHA . Lagu itu bertajuk "Prettiest Friend by Jason Mraz" , lagu ni memang memberi makne untuk aku kerana bila aku terdengar lagu ni aku akan teringatkan seseorang yang pernah bersama aku tapi kini dia telah pergi , macam cerite filem kan kisah aku ni , tapi yang aku cerite kan ni adalah benar , bukan rekaan semate-mate . Seseorang yang aku kata tadi ialah MAYA iaitu cinta pertama aku , ramai yang menganggap bahawa cinta pertama yang paling terindah tapi jika sesuatu yang indah pasti akan ade nya kesedihan , kekecewaan dan yang paling tepat ialah perpisahan . Cinta , cinta dan cinta , ia sungguh menyakitkan , ia boleh membuat yang normal menjadi abnormal dan yang tidak normal menjadi normal . Cinta sungguh misteri , sewaktu aku bersama MAYA , setiap hari bagi ku indah indah sahaja sehingga satu saat dia pergi meninggal kan aku , tragedi itu melibatkan semua ahli keluarganya sewaktu hendak pergi bercuti . sewaktu aku tahu yang MAYA sudah tiada , aku tidak dapat menerima hakikak dan aku sering terbayang-bayangkan wajah nya . Ada pepatah melayu mengatakan "jika kite mengingati seseorang ,  pasti dia akan mengingati kite walaupon orang itu sudah tiada" .Sehingga sekarang aku tidak pernah melupekannya dan dia lah yang menjadi inspirasi ku .

P/S : sedekahkan lah al-fatihah kepadanya :'(

No comments:

Post a Comment