Monday, July 16, 2012

Hanya kau bisa.....




Kau telah membuka mata aku agar mengenal insan yang digelar wanita dengan lebih dalam, supaya aku dapat memahami perasaan wanita. Kau bukan saja membuka mataku tetapi kau juga telah membuka hati ni dan seakan-akan mengisi ruang kekosongan yang telah lama terkubur. Usia kita mungkin membezakan kita tetapi aku tidak pernah memikirkan itu adalah perbezaan kita cuma apa yang membezakan kita, kau telah dimiliki oleh seseorang. Aku tidak ingin menjadi penghalang cinta kau dan si dia tetapi aku juga tidak ingin membiarkan takdir mengkhianati cinta ini. Haruskah aku melupakanmu? mungkin itu lebih menyeksakan aku. Tetapi ini bukan alasan ataupun maksudku untuk melupakan kau. Dan bukannya aku ingin melukai hati kau sedangkan aku disini yang terluka kerna cuba melupakanmu, maafkan aku.


“Dari semua yang telah aku jalani bersamamu, aku ingin engkau menjadi milikku, aku ingin kau disampingku. Tanpa kau, aku cuma manusia tanpa cinta, hanya dirimu yang mampu memasuki dalam hatiku. Aku ingin engkau menjadi milikku, aku akan mencintai dan menjagamu selama hidup aku. Dan aku akan berjanji hanya kaulah yang ku sayangi, aku akan setia disini menemani selama aku boleh bertahan, selama aku boleh bernafas dan selama mana cinta ini mengalir, aku akan cuba menjagamu”  

No comments:

Post a Comment